.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 رسانه ضد فتنه ، الباقی همه فتنه؟!

ماجرای عجیبی است، تقدیر جمعی از نمایندگان مجلس از رسانه‏های کاشف و افشاء کننده فتنه که بعضاً همچون نوسترآداموس به پیش بینی مرحله به مرحله فتنه ‏پرداختند. ده رسانه‏ای که شاخص ترین‏شان کیهان است؛ رسانه ای که جمع كثيري از نمايندگان مجلس با مراجعه به مديرمسئولش ضمن تقدير از مواضع روزنامه، اعلام كردند كه يادداشت ها و اخبار و گزارش هاي كيهان يكي از منابع اصلي آنها در موضع گيري و برخورد در جريان چند ساله مدعيان اصلاحات و مخصوصاً « فتنه 88 » بوده است!

پیرامون لزوم و اهمیت تقدیر و پاسداشت جایگاه رسانه‏هایی که حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، هیچ شک و شبهه‏ای نیست اما متر و معیار این سبک تقدیرها چه بوده و چه اشخاصی عملکرد رسانه‏ها را برای گزینش در چه چهارچوبی سنجش می‏کنند که در آخر حتی یک منتقد جدی دولت، مقابل جریان فتنه شناخته نمی‏شود؟!
آیا امثال الف، فردا، تابناک و خبرآنلاین که در اصول گرایی‏شان شکی نیست یا بسیاری از روزنامه‏های پرتیراژ با جریان موسم به "فتنه" بوده‏اند که اینچنین آن سوی میدان قرار گرفته‏اند و برخی نمایندگان مجلس، گروه عظیم رسانه‏ها را که تلاش کرده‏اند از کندروی و تندروی بپرهیزند، نادیده انگاشته‏اند؟

آیا معیارهای عملکرد مثبت این است که در هنگامه درگیری‏های خیابانی و حضور مردم در تجمعات، به درج اخباری پرداخت که بعضاً فاقد اصالت نیز بوده و به این ترتیب با شعار حمایت از نظام، موجب به غلیان درآمدن احساسات جوانانی شد که تحت تاثیر فضا قرار گرفته‏اند و با چسباندن برچسب منافق، عامل بیگانه، دزد تلاش می‏کنند بار دیگر در خیابان‏ها بریزند و به روش خودشان برائت بجویند که باز هم با سوء استفاده گروهی از ضدانقلابیون و تخریب فضای عمومی همراه شود؟

چه کسی است که ندادند دشمنان قسم خورده داخلی ایران اعم از ریشه‏های پوسیده سلطنت طلبان و منافقین و دیگر جریان‏های ضدانقلاب که در سال‏های اخیر با رافت اسلامی از برخورد سنگین قضایی در امان مانده‏اند و یا برخی نزدیکان ضدانقلابی‏های معدوم در سه دهه اخیر که کینه از نظام و این مردم به دل دارند، در هنگامه حضور آرام مردم سعی کردند در میان ایشان به تشنج آفرینی بپردازند و فضا را ملتهب سازند اما آیا باید با نشان دادن چند تن از ایشان، به نوعی چنین طرز تلقی به وجود آورد که همه دزد، منافق یا مامور موساد و سیا بوده‏اند و هیچ کس تحت تاثیر فضا و جو حاکم و بدون ارتباط با خارجی‏ها به خیابان نیامده است؟!

آیا باید هر روز تیتر یک سایر رسانه‏ها به تقلید از این ده رسانه، تلاش برای کشاندن دیگران پای میز محاکمه و صدور حکم و اعلام رای برایشان در سرتیتر باشد تا عملاً آنهایی که با ما نیستند را به دشمن بالقوه مبدل بسازیم و در نظامی که حتی منافقین گمراه را با رافت اسلامی می‏بخشد و برای قریب به اتفاق شان، زمینه عفو در صورت بازگشت با دامان ملت را فراهم آورده، مهره‏های کلیدی مملکت را در طول دوران انقلاب با سخیف ترین ادبیات مورد هجمه قرار داد و دل دشمن را با راندن ایشان شاد کرد؟

آیا گناه رسانه‏های معتدل و گریزان از هرگونه تندروی که ممکن است برخی اوقات خود نیز از این آفت در امان نمانده باشند، این است که رویه غالب خود را بر این مبنا استوار نکرده‏اند و فضای داخلی کشور را کاملاً سیاه و سفید ندیده‏اند؟ یک سو کاملاً سیاه و یک سو کاملاً سفید؛ چه گناه شیرینی که حق را نوشت و میانه را چون صراط مستقیم حفظ کرد، حتی اگر از سوی گروهی از ساکنان خانه ملت تلاش‏هایتان در دفاع از این مملکت اسلامی، ایرانی همچون جمع کثیری از اصحاب رسانه‏ نادیده انگاشته شود.

دیشب یکی از همین برنامه‏های افشاگر فتنه که در لیست تقدیر مجلس قرار داشت، میزبان دریابان علی شمخانی از فرماندهان رده اول جنگ تحمیلی به مناسبت بازپس گیری خرمشهر همیشه قهرمان بود و به خوبی مشی مدنظر برخی نمایندگان را به منصه ظهور گذاشت.

موضوع نوشاندن جام زهر توسط مسئولان وقت دولت و سپاه به امام که بارها توسط برخی از همین رسانه‏های تندرو مطرح شده بود، یکی از اصلی ترین محورهایی بود که با تکیه بر آن تلاش شد فرمانده جنگ سینه دیوار گذاشته شود و برخی اختلاف نظرها را با تکیه بر آن به یک شکاف میان چهره‏هایی همچون هاشمی، رضایی، شمخانی و بسیاری دیگر که عملاً درگیر این جریان بوده‏اند، مبدل گردد.

طرح موضوع علت ادامه جنگ پس از پیروزی ایران در عملیات بیت المقدس و علل پایان این جنگ و ذکر جام زهر، تلاش مضائفی برای بیان برخی مسائل بود که هنوز پیرامون جنگ به واسطه مسائل امنیتی در طبقه بندی‏های بالا قرار دارد.

با این حال شمخانی آنچه علاقه نداشت بر زبان بیاورد ، بیان کرد و بازگو کرد که کشور پس از هشت سال تحت چه فشار عظیمی بوده و حتی برای تامین پوتین و بند پوتین سربازان نیز تحت فشار بوده و صراحتاً بیان کرد که توان دولت با توجه به تحریم‏ها و عدم خرید نفت ایران بیش از 22 میلیارد دلار هزینه در دوران جنگ نبوده است اما انگار او باید آنچه مورد علاقه دوستان بود را بیان می‏کرد تا سوال پیچ نشود و به نوعی مورد تهدید قرار نگیرد که این مواضعش انتقاداتی را برایش به همراه خواهد داشت.

او اما همچون هم رزمانش مرد جنگ بود و از خط مقدم تا میز اتاق جنگ را در طول هشت سال بارها بدون چشم مسلح مشاهده کرده و نمی‏توانست قلب حقیقت کند. نمی‏توانست خون جگر خوردن‏های امثال احمدی کاظمی‏ها، خرازی‏ها، باکری‏ها، صیاد شیرازی‏ها و هزاران یادگار شهید یا در قید حیات جنگ را نادیده انگارد و برای آنها که هنوز درک درستی از هشت سال مذکور ندارد، بگوید پس از فتح خرمشهر جنگ بیهوده و محض خنده ادامه داشته است.

شمخانی نمی‏توانست نشست‏های شبانه روزی فرماندهان جنگ را در خانه نقلی سرلشگر شهید حسن باقری با تنها چند پاسدار در زمانی که انقلابی بودن هزینه هایی همچون ترور داشت و با لوح تقدیر سراغ انقلابیون را نمی‏گرفتند، نادیده بگیرد و بگوید سربازان امام و رهبری حتی یک لحظه به اداره بی تدبیر حماسه بزرگی پرداختند که تمام قدرت‏های جهان برابرش صف کشیده بودند.

او نمی‏توانست چشمانش را بر روی حضور و مدیریت مداوم رهبر انقلاب و هاشمی در جبهه ببندد یا از یاد ببرد فرمانده جنگ برای در امان ماندن از گزند خواب در طول مدت چند شبانه روزه یک عملیات، پایش در ظرف یخ بود و بی سیم روی گوشش و دوربین‏ها را صدا نمی‏کرد تا از خودگذشتگی ‏اش را برای این روزها که برخی کم حافظه شدند، مستند کند.

شمخانی اما باید برابر فضای رسانه‏ای که برایش درست کرده بودند، چه می‏کرد؟ آیا باید سکوت می‏کرد و می‏گذاشت هم رزمانش به خوراندن جام زهر به امام متهم شوند یا در این شرایط که آمریکا و متحدانش چنگ و دندان نشان می‏دهند و از تهدیدات نظامی ابایی ندارند، از روزهای سخت سال پایانی جنگ بگوید و مسائلی که چهره‏های دیگر با جنگ می‏دانند را رسانه‏ای سازد؟

آیا یک رسانه تکلیفش این است با طرح هدف دار سوالاتی سریالی، علاوه بر ایجاد ذهنیت غلط بی کفایتی اداره کنندگان جنگ و زیر سوال بردن گذشتن ایشان از تمامی دلبستگی‏ها و حتی نیازها اولیه‏شان در طول چند هزار روز دفاع ،به دروغ عملاً ادامه جنگ را از یک مقطعی به بعد را نتیجه فشار گروهی به امام راحل و پایانش را نیز حاصل فشار دوباره این گروه به بنیانگذار فقید انقلاب، به مخاطب القاء کند؟!

بردن جایزه تقدیر در مجلس ، گویا به این است که برای تسویه حساب های جناحی ، حتی حماسه بزرگ دفاع مقدس را نیز زیر سوال برد!

آیا اگر سایر رسانه‏ها نیز به این سمت و سو گرایش نشان دهند، در زمانی که انقلابی بودن هزینه شهادت به ضرب گلوله توسط منافقین تروریست را ندارد، مراتب تجلیل با تقدیم لوح تقدیر شامل حالشان خواهد شد؟!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.